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Dienstag, 4. Mai 2010

Social Business - neuer Hype oder echte Chance?

Ich bin dieser Tage über das Blog Posting Einstein And Social Media von Nigel Fenwick von Forrester gestoßen. Er schreibt über den Einfluß von Social Media und stellt folgende Frage:

How can we completely redesign company strategy and execution using social applications to create a social-enabled business; one in which all processes are transformed by social applications to deliver huge benefits to customers and greater returns to shareholders?

via blogs.forrester.com

Fenwick sieht eine Revolution auf uns zukommen ähnlich der des Internets, das viele Geschäftsprozesse grundlegend verändert habe:

As companies continue to push the boundaries we will see new business models emerge that would have been impossible before social computing. Social computing is changing the nature of the relationships between investors, customers, suppliers, employees, politicians and government administrations. Social technology is an enabler of people in ways we are only just beginning to understand.

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As companies continue to push the boundaries we will see new business models emerge that would have been impossible before social computing. Social computing is changing the nature of the relationships between investors, customers, suppliers, employees, politicians and government administrations.

via blogs.forrester.com

Ich muß zugeben, daß mir hier auch noch die Phantasie fehlt. Ja, die soziale Kommunikation mit Kunden, Lieferanten etc. wird einfacher - und unausweichlich. Unternehmen werden früher oder später Social Media-Komponenten in ihre Webseiten einbauen müssen und werden in sozialen Netzen aktiv werden. Und auch die Geschäftsprozesse sollen "social enabled" werden, wie Fenwicks Kollege Clay Richardson schreibt:

Don't discount social media's impact on business process management just because of its current level of hype and consumer focus.  Over the next two to three years BPM suites will continue to incorporate social technologies and features that connect process to the real way that people work and get things done.  Millennials and Gen Y employees entering the work force will likely embrace these new features and help accelerate the Social BPM trend.  Business Process professionals should keep an open eye (and open mind) out for opportunities to begin leveraging Social BPM components such as process wikis, process mashups, and BPM-as-a-Service.

via blogs.forrester.com

Social Business und soziale Prozesse klingen irgendwie zu ... sozial eben. Und Shareholder Value, Profit, elektrifizierte Geschäftsprozesse und Einsparungspotentiale bringe ich mit social nicht so recht in Einklang. Ich sehe sicherlich Potential, gerade auch im Kundendienst, hoffe aber nicht, daß die neue Customer Care Policy nicht noch mehr auf Self Service fokussiert.

Ist das Potential von Social Media und Social Business so groß wie Fenwick denkt? Da bin ich punkto verstehen wohl noch ganz am Anfang:

Social technology is an enabler of people in ways we are only just beginning to understand.

via blogs.forrester.com

 

Posted via web from Digital naiv - Stefan63's Posterous

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